Årets kurstilbud for Sommerskolen Oslo er klart

Sommerskolen Oslo er et gratis tilbud til alle osloelever. Kursene gjennomføres i sommerferien – i uke 26, 27, 32 og 33.

23 forskjellige kurs

Meld deg på kurs i fotball og matematikk, programmering, journalistikk, språk eller elektronikk. Du kan lære om hjerneforskning, prøve deg på et yrkesfag, lage revytekster eller tjuvstarte på matematikken du skal lære på videregående.

Går du på 10. trinn og har hatt tysk hele ungdomsskolen kan du delta på et 2-ukers tyskkurs der du er i Oslo i sommerferien og i Berlin i høstferien.

Påmelding 15.–21. mars

Påmeldingen åpner onsdag 15. mars og er åpen til og med tirsdag 21. mars på www.sommerskolenoslo.no.

Det er loddtrekning om plassene. Mandag 3. april får du beskjed om hvilket kurs du har fått plass på. Det blir ofte fullt på de mest populære kursene, så det er viktig å melde seg på i påmeldingsperioden.

Sommerskolebrosjyrene blir delt ut som ranselpost i uka etter vinterferien. Du kan også lese om kurstilbudet på nettsiden til Sommerskolen Oslo.