Høsten er her!

Høst

Vi har spurt to jenter om hva de syns om den sene høsten. De heter Steffi (14) og Fride (14), og begge går i 9.klasse på Jordal skole.

Hva syns du om høsten?
Begge synes at høsten er fin! -Det blir jo forskjellige farger på bladene og naturen blir fargerik og fin, sier de nesten i kor.

Hvordan opplever du høsten i år?
- Jeg opplever den som både kald og varm i år, men også fin, forklarer Steffi mens hun tenker seg litt om.
- Det er litt forskjellig på grunn av Korona og omstendighetene vi er i nå, sier Fride. - Da blir det jo litt kjedelig at man må holde avstand og ikke kunne gå så mange steder.

Hva liker du best med høsten?
Hvis vi hadde spurt dette til flere elver tror jeg vi hadde fått mye av det samme svaret fordi skolen er nok ikke så populær blant elever. Et eksempel kan være et av Steffis svar: - Faktisk så er jeg ikke helt sikker, men kanskje høstferie. Fordi da slipper vi skole i en uke, sier Steffi med et stort smil på munnen.
- Det jeg liker best med høsten må være at jeg har bursdag på høsten, så det er jo litt kos da, forteller Fride mens hun ler litt.

Syns du høsten har blitt annerledes på grunn av korona?
Korona har nå blitt et ganske stort problem blant mange. Ting må gjøres annerledes og man kan ikke være med så mange. Dette har gått utover jobblivet, men spesielt skoler også. Elevene må holde god avstand og mange må kansellere reiseplaner.
– Ja, det syns jeg. Man kan ikke reise hvor man egentlig hadde planlagt og man må holde god avstand både i skolegangene og rundt i byen, svarer Steffi.
- Ja og nei, mener Fride. - Det er jo mindre folk rundt om i byen… og det er litt kjedelig å må gå med maske, forklarer hun med et sukk.

Takk til Emma Victoria Gaustad Reis for sitt bidrag til hjemmesiden vår. Emma går på valgfaget medier og kommunikasjon.

Jordal Tidene

Jordal Tidene er vår digitale skoleavis, skrevet av elever som har medier og kommunikasjon som valgfag.