Ravning

ravning

FAU har satt opp klasselister der hver klasse har ansvar for en uke, med 4 på vakt hver gang. Vi starter med  10. trinn og klasse 10A er først ut. Ravningen skal foregå på hverdager (unntatt helligdager) mellom kl. 17.00 – og 19.00. Oppmøte er ved Kafe Galgen i Strømsvn. 1. Utstyret (vester, loggbok etc.) oppbevares der.

Alle klasser vil få tildelt en uke hver i denne perioden der det settes opp fire foresatte på vakt hver dag. Med denne modellen håper vi å sikre at det til en hver tid er foresatte ute og patruljerer på ettermiddagene. Vaktlistene er satt opp med elevens navn, det er opp til foresatte å bli enig om hvem som møter på de oppsatt tider. Dersom  tidspunktet ikke passer må foreldre i de ulike klassene bytte internt. Det er ikke den enkelte klassekontakt som er ansvarlig for dette. Alle klassene vil få tilsendt vaktliste via sin klassekontakt, samt liste med navn og kontaktinfo til de øvrige foreldre i klassen i tilfelle det er behov for å bytte vakt etc.

Ordningen er selvfølgelig basert på frivillig engasjement, men vi velger å tro at flest mulig ser viktigheten av dette og ønsker å bidra i vårt abried med å skape et trygt miljø.  Skolen ser på dette som en viktig del av hjem – skole samarbeid.

Retningslinjer for ravning